Акредитоваше ли вам се семинарчићи?

Нушићевска исповест једне наставнице:
… Онда је образовање постало едукација.Силни родитељи нису желели да им дете буде едуковано. Желели су само васпитано и образовано дете, али, добише – курикулум! А ми се радо ухватисмо за тај …курикулум, па кренусмо по семинарима, сатима и данима, викендима, летима и зимама…кад, дође опет неки нови министар(ка) па заједно с Дарвином остадосмо и без курикулума! Дарвин нам се вратио, али бодови које освојисмо преко курикулума одоше унеповрат.
Ее, али се онда дошло до закључка да смо традиционално досадни уз таблу и креду, па нас наговорише да исте користимо активно радионичарски. Дотле нам традиционално образовани ђаци одоше као стручњаци у бели свет, нико им није замерио ни традиционално васпитање и образовање, ни то што нису курикуларно едуковани.
А ми остадосмо у активним радионичарским методама. Што рече један родитељ:,,Радионицу имам и ја код куће, само је ми зовемо гаража, а поправљамо аутомобиле у њој!“ За то време ја покушавала да поправим његовог сина у својим радионицама, али, тешко је кад не смем да га васпитавам, а морам да га едукујем. Активно.
Не мере без француског кључа у радионици, господо!
… Немам ни биографију више. Сад имам портфолио. Што ја, што ђаци.Сад се сви трудимо да накитимо тај портфолио, чије је изворно значење – коферче! Мој прадеда с једним коферчетом отишао у Америку, вратио се као богат човек, а ја? Што ми већи портфолио, то ми мања плата…
…..

Дневник једне учитељице - Ивана Бошњак Бошњак

Слика

Занимљиво је радити у просвети. Увек имаш само таблу и креду, али, зато свако мало мораш да научиш нове изразе који дају озбиљност твом држању креде.

У почетку беше реч. Додаше јој таблу и креду, па тако настаде образовање.

Онда је образовање постало едукација.Силни родитељи нису желели да им дете буде едуковано. Желели су само васпитано и образовано дете, али, добише – курикулум! А ми се радо ухватисмо за тај …курикулум, па кренусмо по семинарима, сатима и данима, викендима, летима и зимама…кад, дође опет неки нови министар(ка) па заједно с Дарвином остадосмо и без курикулума! Дарвин нам се вратио, али бодови које освојисмо преко курикулума одоше унеповрат.

Ее, али се онда дошло до закључка да смо традиционално досадни уз таблу и креду, па нас наговорише да исте користимо активно радионичарски. Дотле нам  традиционално образовани ђаци одоше као стручњаци у бели свет, нико им није замерио ни традиционално васпитање и образовање…

View original post 531 more words

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s