Zaboravljena mudrost profesora Đorđevića

❝ Mi, Srbi, zaista smo čudnovati ljudi. Mi smo prijatelji mira, sloge i bratstva sa celim svetom. Naša je deviza: ,,Svakom svoje. “ Mi se ove hrišćanske vrline pridržavamo u tolikoj meri, da ona već prelazi u greh prema nama samima.
Mi puštamo da najpre drugi uzmu i ono što je zaista njino, a i ono što žele da bude njino. A nama – šta ostane.
Posledica te naše grešne indolencije ta je, da nas grabljivi susedi pljačkaju i čerupaju sa svih strana, a mi spokojno i sa rezignacijom čekamo da nam oni kažu šta je naše.
Tako nam je za sada ostala samo Crna Gora i ova naša Srbija. Ali, kanda je i ona još suviše velika našoj braći sa istoka i zapada, te su i nju radi da potkresuju malo i sleva i sdesna, dok se ne sastanu na Moravi.
Pa da nas onda, bratski, strmoglave u Moravu. ❝

– napisao 1895. Istoričar, književnik, autor himne ,,Bože pravde“ (ujak Stevana Sremca) profesor Jovan Đorđević, Kraljevina Srbija.

jovan_dordevic.jpg

Оставите одговор

