Читаћемо следеће: Три Јакова и наочари

Искорак изван нискобуџетне ПР литературе, лишене сваког лепог својства, а која служи једино да се аутори рекламирају

Млади београдски писац Александар Загорац објавио је роман необичног назива Три Јакова и наочари.
Рецензија (УКС, Књижевне новине) каже; ,, Када се пажљљиво прочита овај роман, он несумњиво оставља на читаоца дубок и снажан утисак. Писан са одличним стилом, са обиљем веома озбиљних мисли о вери и животу.
Прича је слојевита и иде кроз неколико нивоа.
Први ниво је ниво сећања на младост, школскедане и у данашње време присутно вршњачко насиље и понижавање, које јачи спроводе над слабијима. Друштвени дарвинизам који почиње још од малена. Сликовито су описане туче, понижавање и малтретирање дечака, главног јунака, све док он не покаже зубе.
Тада сви почињу да га поштују.
У том контексту, дивно одзвања Његошев стих: ,,Ал’ тирјанству стати ногом за врат, то је људска дужност најсветија.“
Иако главни јунак касније поступа сасвим супротно, прихвативши у потпуности хришћанска начела о делању и помоћи онима који су у невољи. овај искорак из самог себе и васпитања јасно показује да пут до проналажења Бога у себи није једноставан и да је често скопчан са многим противречностима.

12645048_10208166256495251_4919838410117717628_n.jpg

Као директан наставак долази период проведен у војсци, доста кратак, али који на јунака оставља неизбрисив утисак, управо због снажно израженог колективног духа и помоћи коју главни јунак добија од својих другова – војника. И у том чину он види део Божанског.
Следећи ниво романа живописно приказује рад на утовару хуманитарне помоћи за Косово и Метохију, јунаков рад на Сајму, у Заводу за трансфузију крви, као и у манастиру.
Ради изван граница својих моћи, превазилази себе и потпуно неочекивано проналази слику Бога на месту на коме то нико не би очекивао – у кршу разних одбачених ствари , потврђујући тако божанстви свеприсуство.
У овој књизи најбоља је монтажа, одн. ток свести и испрекидани низ сећања, који се мајсторски повезују управо неком реченицом или мишљу из претходне главе, иако се односе на други догађај.
Радња у књизи није континуирана, него скоковита, што јој даје на живости и динамици.
Почетак са писцем Чарлсом Д. (Дикенс) је потпуно неочекиван – читалац зна да ће се писац вратити на ову приповест, али не зна када, и зашто еј та прича уопште уврштена у књигу. То је својеврсни мотор покретач, замајац који тера читаоца да чита даље.
На крају се прича о Чарлсу Д. и младићу који је желео да постане писац, лепо уклопи у савремену причу о трагању за Богом у себи, у другима, али и за његовим свеприсуством.
Оно се не открива трагањем за разликама, већ за сличносстима, па је тако пишчево МИ ( заједничко – Божанско ) јаче од индивидуалног и личног.
То је принцип кога су се савремени људи, нажалост, одрекли, али аутор и даље трага за тим МИ, све док га не открије у себи и другима.
Оно што такође пада у очи је стално присуство тројице. Можда је и то алузија на Свето тројство: на почетку Верољуб, Ники, дечак – сви су жртве. Онда Дима, Гиле, дечак – поново тројка која трага за Богом.
У војсци су исто тројица војника који помажу главном јунаку. У манастиру су такође тројица: Верољуб, наш јунак и игуман; на утовару помоћи за Косово су Борис, Гоца и гл. јунак. Све ликови у којима се оваплоћује Бог. То су та три Јакова, свеци са људским лицем.
Не смемо заборавити ни наочаре, које, не само у називу романа, имају значајну улогу. Дечаку оне служе да изоштри душевни вид, да боље спозна стварност (иако су предмет општег подсмеха – као духовност данас?).

,,Оно што представља упадљиву особеност овог дела јесте емпиријско преношење поруке хришћанске делатне вере, читаоцу приказане путем идентификације са реалним људима и догађајимa.“

,, Интимно и колективно искушење Загорац вешто пакује у Балкан као парадигму која већ увелико надилази временски и просторни оквир, тако поставши носилац универзалне поруке о Христу као Истини и коначном одговору на питања која у човековом духу искрсавају онда када је најтежe.“

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s